L'ÚS DE LES TECNOLOGIES EN L'EDUCACIÓ PRIMÀRIA

L'ÚS DE LES TECNOLOGIES EN L'EDUCACIÓ PRIMÀRIA 

La tecnologia ha transformat profundament el panorama educatiu i especialment l’educació primària s’ha vist beneficiada per l’ús d’eines digitals com tauletes aplicacions interactives i plataformes en línia que enriqueixen el procés d’ensenyament i aprenentatge des d’edats primerenques la tecnologia educativa s’entén com l’ús planificat de dispositius programaris i recursos digitals amb l’objectiu de millorar la qualitat de l’educació fomentant no sols el coneixement acadèmic sinó també habilitats clau del segle XXI com la creativitat el pensament crític la col·laboració i l’alfabetització digital

En aquest context les TIC han demostrat ser aliades poderoses per al professorat en facilitar la personalització de l’aprenentatge impulsar la participació activa de l’alumnat i transformar l’aula en un espai més dinàmic i adaptat a les noves formes de comunicació i accés al coneixement segons diversos autors aquestes tecnologies promouen una educació més horitzontal i oberta on l’alumnat no sols consumeix continguts sinó que també esdevé creador actiu del coneixement cosa que fomenta un compromís major amb el seu propi procés educatiu

L’ús d’internet i altres mitjans digitals permet una interacció més rica entre docents i alumnes independentment de la ubicació geogràfica creant oportunitats per a l’aprenentatge col·laboratiu i el desenvolupament de competències digitals essencials a més la incorporació d’enfocs pedagògics innovadors i la formació contínua del professorat són elements clau per a garantir una integració tecnològica efectiva a l’aula la qual cosa requereix no sols habilitats tècniques sinó també una reflexió ètica i pedagògica sobre l’ús d’aquests recursos

Aquest anàlisi basat en una investigació documental que abasta publicacions entre 2019 i 2023 ressalta la necessitat d’identificar bones pràctiques seleccionar eines efectives i avaluar l’impacte real de la tecnologia en el rendiment acadèmic la motivació i el desenvolupament integral de l’alumnat en l’educació primària l’estudi destaca que les TIC no sols automatitzen tasques sinó que obrin noves formes de comunicació aprenentatge i desenvolupament professional que han de ser aprofitades per a construir una educació més inclusiva flexible i centrada en l’estudiant. 

    Velázquez, A. B. (2024, 1 noviembre). El uso de la tecnología en educación primaria. https://formacionestrategica.com/index.php/foes/article/view/156

Comentarios

Entradas populares de este blog

REO LAS MAYÚSCULAS

CONSTRUCTIVISME